Prolan Zrt. >

Hírek

Az összes hír

Prolan Zrt. az InnoTranson

A tavalyelőtti sikeres megjelenés után a cégvezetés úgy döntött, hogy a Prolan Zrt. ismét kiállít a nemzetközi vasútijármű- és közlekedéstechnikai szakkiállításon Berlinben.

2012–ben a magyar állam meghirdette annak a lehetőségét, hogy költségeiben támogatott, közös nemzeti standon állíthassanak ki magyar cégek. Ezzel a lehetőséggel a Prolan Zrt. is élt, és mintegy 15 nm területen egy kompakt, de a vasúti üzletág mindhárom vezértermékét jól bemutató installációval lépett fel.

Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Sörös Ferenc, a Prolan Zrt. elnök-vezérigazgatója a kiállításon

1. ELPULT
Több mint egy évtizedes múltra tekint vissza a vasútállomások, vasútvonalak távvezérlésének gondolata, mely piaci igényre válaszul készítette el a Prolan az ELPULT márkanevű rendszert, ami mostanára több mint 50 állomás távvezérlését és 110 állomás távfelügyeletét látja el a GySEV és a MÁV hálózatán.

Az állomási távvezérlési koncepció szerint a két hazai vasúttársaság infrastruktúrájának jelentős részét alkotó kisállomásokon nem feltétlenül szükséges a forgalmi személyzet alkalmazása akkor, amikor a rájuk háruló feladatok jórésze egy menetirányító központba koncentrálható, racionalizálható. A tapasztalatok szerint egy mentirányító munkatárs képes akár 8-10 vasútállomás forgalmi tevékenységét is vezényelni.

A távvezérlés megvalósításához a jelfogós állomási biztosítóberendezéseket el kell látni olyan illesztőfelülettel, amely alkalmassá teszi azokat az informatikai hálózatba szervezésre, valamint ki kell építeni az olyan járulékos rendszereket, amelyek a helyi szolgáltat megszűnésével képesek ellátni például a térvilágítás, a váltófűtés vagy a helyi hangosbemondás feladatait. A távvezérlőrendszernek úgynevezett biztonságigazolt rendszernek kell lennie, a biztonsági elvek szerinti gondos tervezés és a biztonságigazolás garantálja a berendezési vagy kezelési hibából esetleg előálló veszélyes forgalmi szituációk bekövetkezésének elfogadható szintű, rendkívül alacsony valószínűségét. A Prolan berendezései teljesítik a CENELEC EN szabványrendszer ide vonatkozó igen szigorú előírásait.

2. ProSigma
Új termékkel is megjelent a Prolan az Innotranson, amely ugyancsak a biztonságról szól: a ProSigma jelátviteli eszközcsaládnak köszönhetően lehetővé válik a biztosítóberendezések külsőtéri jelzéseinek a vasútbiztonságban előírt SIL4-es biztonsági szinten történő átvitele akár hagyományos, kommersz kommunikációs csatornákon is, szinte bármilyen távolságra. A készülékek használatával például kiválthatók a külsőtéren futó vaskos, egyre dráguló rézkábelek, de fontos felhasználási terület lehet majd a terjedő elektronikus biztosítóberendezések biztonságos illesztése a még bizonyosan sok évig, évtizedig fennmaradó hagyományos, jelfogós világ irányába. A kialakított, egy stilizált vasúti jelzőt is bemutató látványos installáció sok érdeklődőt késztetett megállásra a Prolan standjánál.

3. MFB
Néhány éve cégünk nyerte a MÁV által kiírt, járműkövető rendszer szállításáról szóló tendert, amelynek teljesítése során úgynevezett mozdonyfedélzeti számítógépet, MFB-t kapott minden vontatójármú, vezérlőkocsi és motorvonat. A kialakított GSM alapú informatikai hálózatba a vasúttársaság összes, mintegy 1400 járműve percenként szolgáltat adatokat a saját helyzetéről és üzemállapotáról. Amellett, hogy ez a rendszer szolgálja ki a népszerű menetrendi portált is helyzetadatokkal, mára a mozdonyflotta vezényléséért, a futásteljesítmények elszámolásáért felelős munkatársak nélkülözhetetlen rendszerévé vált. A látogatók ezt a fejlesztésünket is nagy érdeklődéssel fogadták.