Prolan Zrt. >

Hírek

Az összes hír

A vasutasok véleménye a szegedi távvezérlő rendszerről

Eltelt két év a szegedi KÖFI-KÖFE-FET rendszer átadása óta. Ennek a két évnek az üzemeltetési tapasztalatai alapján a Vezetékek Világa 2011/2-es számában nyilatkozik a MÁV három alosztályvezetője, Posnyák József, a forgalom, Csipak Antal, a biztosítóberendezés üzemeltetés és Baracsi Gábor, az erősáram üzemeltetés, illetve Gera Attila, főmérnök a Prolan nevében.
Néhány idézet a MÁV-os kollégáktól:
Posnyák József:
„Utólag talán be lehet vallani, hogy nagyon sokan kételkedve, néhányan aggódó várakozással tekintettünk előre, hogy a 12 személyzet nélküli szolgálati helyen, milyen nehézségekkel kell majd megküzdeni…….
Örömmel nyugtázhatjuk az elmúlt másfél év eseményeinek leltára alapján, hogy a forgalmi személyzetnek egyetlen alkalommal sem kellett jelenlétesként felvenni a szolgálatot”
„Egyértelműen megállapítható, hogy a vonattalálkozások gyorsabban történnek, talán ennek is szerepe van abban, hogy egyedüliként a szegedi terület menetrendszerűsége javult az elmúlt évben. Az elmúlt évek menetrendi statisztikái számszerűen is igazolják a fentieket:
A szegedi terület menetrendszerűségi adatai:
2009 91,60 %
2010 92,53 %
2011 (01-05 hó) 95,12 %”

Csipak Antal:
„a rendszer a pesszimista és az optimista elvárásokhoz képest is jól működik – üzemel és üzemeltethető”
Baracsi Gábor:
„Az erősáramú szakma által elvárt, nagy megbízhatóságú rendszer került megépítésre, ami az eddig eltelt időben – néhány kisebb eseti meghibásodástól eltekintve – kifogástalanul teljesít.”
A kollégák a kritikai észrevételeiket sem rejtették véka alá. Hogy mik is ezek, megtudhatjuk a teljes cikk elolvasásával, amit az alábbi linken találhatunk:

Vezetékek világa – 2011/2.szám (pdf)