Prolan Zrt. >

Hírek

Az összes hír

Pro­lan Zrt. az In­no­Tran­son

A tavalyelőtti sikeres megjelenés után a cégvezetés úgy döntött, hogy a Pro­lan Zrt. ismét kiállít a nemz­etközi vasútijármű- és közlekedéstech­nikai sza­kkiállításon Ber­lin­ben.

2012–ben a mag­yar állam meghir­dette annak a lehetőségét, hogy költségeiben támog­atott, közös nemz­eti stan­don állíthas­sanak ki mag­yar cégek. Ezzel a lehetőséggel a Pro­lan Zrt. is élt, és min­tegy 15 nm területen egy kom­pakt, de a vasúti üzletág mindhárom vezértermékét jól be­mutató in­stallációval lépett fel.

Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Sörös Ferenc, a Prolan Zrt. elnök-vezérigazgatója a kiállításon

1. ELPULT
Több mint egy évt­izedes múltra tek­int vis­sza a vasútállomások, vasútvon­alak távvezérlésének gon­dolata, mely piaci igényre válaszul készítette el a Pro­lan az ELPULT márkanevű rend­szert, ami mo­stanára több mint 50 állomás távvezérlését és 110 állomás távfelügye­letét látja el a GySEV és a MÁV hálózatán.

Az állomási távvezérlési kon­cepció szer­int a két hazai vasúttársaság in­frastruktúrájának jelentős részét alkotó kisállomásokon nem feltétlenül szükséges a for­galmi személyzet al­kal­mazása akkor, amikor a rájuk háruló fe­lad­a­tok jórésze egy me­n­e­tirányító központba kon­centrálható, ra­cion­alizálható. A tapasztal­a­tok szer­int egy mentirányító munkatárs képes akár 8-10 vasútállomás for­galmi tevékenységét is vezényelni.

A távvezérlés megvalósításához a jelfogós állomási biz­tosítóber­en­dezéseket el kell látni olyan illesztőfelülettel, amely al­kal­massá teszi azokat az in­form­atikai hálózatba szervezésre, valamint ki kell építeni az olyan járulékos rend­szereket, amelyek a helyi szolgáltat megszűnésével képesek ellátni például a térvilágítás, a váltófűtés vagy a helyi han­gos­be­mondás fe­ladatait. A távvezérlőrend­szernek úgynevez­ett biztonságigazolt rend­szernek kell len­nie, a biztonsági elvek szer­inti gon­dos tervezés és a biztonságigazolás garantálja a ber­en­dezési vagy kezelési hibából es­etleg előálló veszélyes for­galmi szituációk bekövetkezésének elfogadható szintű, rendkívül alac­sony valószínűségét. A Pro­lan ber­en­dezései teljesítik a CENELEC EN szabványrend­szer ide von­atkozó igen szigorú előírásait.

2. ProSigma
Új termékkel is megjelent a Pro­lan az In­no­tran­son, amely ugy­anc­sak a biztonságról szól: a ProSigma jelátvi­teli eszközcsaládnak köszönhetően lehetővé válik a biz­tosítóber­en­dezések külsőtéri jelzéseinek a vasútb­iztonságban előírt SIL4-es biztonsági sz­in­ten történő átvi­tele akár hagyományos, kom­mersz kom­munikációs csat­ornákon is, sz­inte bármil­yen távolságra. A készülékek használatával például kiválthatók a külsőtéren futó vaskos, egyre dráguló rézkábelek, de fon­tos fel­használási terület lehet majd a ter­jedő elektronikus biz­tosítóber­en­dezések biztonságos illesztése a még bizonyosan sok évig, évt­izedig fen­nmaradó hagyományos, jelfogós világ irányába. A ki­alakított, egy stilizált vasúti jelzőt is be­mutató látványos in­stalláció sok érdeklődőt késztetett megállásra a Pro­lan standjánál.

3. MFB
Néhány éve cégünk nyerte a MÁV által kiírt, járműkövető rend­szer szállításáról szóló tendert, amelynek teljesítése során úgynevez­ett mozdony­fedélzeti számítógépet, MFB-t ka­pott minden vontatójármú, vezérlőkocsi és mo­torvonat. A ki­alakított GSM alapú in­form­atikai hálózatba a vasúttársaság összes, min­tegy 1400 járműve per­cenként szolgáltat ad­a­tokat a saját he­lyzetéről és üzemállapotáról. Amel­lett, hogy ez a rend­szer szolgálja ki a népszerű me­n­et­rendi portált is he­lyz­etad­a­tokkal, mára a mozdony­flotta vezényléséért, a futásteljesítmények elszámolásáért felelős munkatársak nélkülözhet­e­tlen rend­szerévé vált. A látogatók ezt a fe­jlesztésünket is nagy érdeklődéssel fogadták.