A projekt hivatalos neve Plovdiv-Svilengrad Vasútvillamosítás és a 4-es, 9-es Folyosó Korszerűsítése (Plovdiv-Svilengrad Railway Electrification and Upgrading of Corridors IV and IX).
A projekt célja a bolgár NRIC (Nemzeti Vasúti Infrastruktúra Fejlesztő Vállalat) Plovdiv és Svilengrad közötti vasútvonalának fejlesztése és villamosítása. A projekt során épített vonal felsővezetéki energiaellátása 25kV AC, 50Hz, engedélyezett maximális sebessége hagyományos vasúti járművek esetén 160 km/h, billenő kocsiszekrényes vasúti járművek esetén 200 km/h.
A meglévő vonal nyíltpályás, egyvágányú, nem villamosított, teljes hossza 162 km Plovdiv és Svilengrad között, egészen a török-görög határig. A személy és teherforgalmat a meglévő 24 állomás és megállóhely szolgálja ki. A villamosítási fejlesztés kezdőpontja a már villamosított szófiai vonal vége Krumovo állomástól keletre, így a fejlesztendő szakasz hossza körülbelül 150 km.
A projekt “Rendszerek tender” keretében a teljes vonalra kiterjedő Biztosító berendezések, Telekommunikáció és SCADA rendszer megvalósítását tartalmazza. A munkák része a megfelelő kapcsolatok kialakítása a bolgár, török és görög Biztosító berendezések, Telekommunikáció és SCADA rendszerek felé.
A Prolan alvállalkozóként a felsővezetéki energiaellátó rendszer felügyeleti központját (SCADA) szállítja a teljes vonalra. A munkálatok része többek között a SCADA központ és RTU rendszer tervezése, dokumentálása, gyártása, szállítása, telepítése, üzembe helyezése és tesztelése, valamint a rendszer oktatása és támogatása a garanciális időszak alatt.
A SCADA rendszernek tartalmaznia kell a következő funkciókat: